OMRON connect Support
Koppelen
IOS-video bekijken
Android-video bekijken
iOS | Android |
---|---|
1. Verwijder het OMRON-apparaat uit uw Bluetooth-instellingen op uw slimme apparaat. | 1. Verwijder het OMRON-apparaat uit uw Bluetooth-instellingen op uw slimme apparaat. |
o Open de app Instellingen op het slimme apparaat. | o Open Instellingen -> Verbindingen. |
o Tik op de instelling "Bluetooth" om het scherm met Bluetooth-opties weer te geven. | o Tik op de instelling "Bluetooth". |
o Kies uw OMRON-apparaat. | o Tik op het tandwielpictogram om het OMRON-apparaat los te koppelen. |
o Tik op de knop "i" | o Tik op de knop "Ontkoppelen" in de rechteronderhoek. |
o Tik op de knop "Vergeet dit apparaat" om het OMRON-apparaat te verwijderen uit de Bluetooth-instelling Mijn apparaat. | |
2. Voeg een nieuw apparaat toe aan de app OMRON connect | 2. Voeg een nieuw apparaat toe aan de app OMRON connect |
Open de app OMRON connect -> Profiel -> Verbonden apparaten. Tik op "Nieuw apparaat toevoegen" en kies het apparaat dat u wilt koppelen | Open de app OMRON connect -> Profiel -> Verbonden apparaten. Tik op "Nieuw apparaat toevoegen" en kies het apparaat dat u wilt koppelen. |
3. Koppel het OMRON-apparaat met de app | 3. Koppel het OMRON-apparaat met de app |
Volg de koppelinstructies in de app. OPMERKING: Als u de Bluetooth-instellingen op uw slimme apparaat niet kunt vinden, kunt u de leverancier van de smartphone raadplegen om de Bluetooth-instellingen op uw slimme apparaat te vinden. |
Volg de koppelinstructies in de app. OPMERKING: Als u de Bluetooth-instellingen op uw slimme apparaat niet kunt vinden, kunt u de leverancier van de smartphone raadplegen om de Bluetooth-instellingen op uw slimme apparaat te vinden. |
o De modus "P" staat ook wel bekend als de koppelmodus. U kunt de bloeddrukmeter in de koppelmodus zetten door 3-5 seconden lang op de overdrachtsknop te drukken (Bluetooth of Overdracht). Er wordt een knipperende "P" weergegeven op het meetapparaat.
o De modus "O" staat ook wel bekend als de overdrachtsmodus of synchronisatiemodus. U kunt de bloeddrukmeter in de overdrachtsmodus zetten door één keer op de overdrachtsknop te drukken (Bluetooth of Overdracht). Er wordt een knipperende "O" weergegeven op het meetapparaat.
U hoeft het meetapparaat niet opnieuw te koppelen nadat de batterijen zijn vervangen. Volg de onderstaande stappen om de juiste datum en tijd in te stellen op het meetapparaat:
o Zet het meetapparaat in de overdrachtsmodus door op de overdrachtsknop, Bluetooth-knop of klok-knop te drukken. Er wordt een knipperende "O" weergegeven op het meetapparaat. Start de app en tik op het synchronisatiepictogram op het dashboard om een handmatige synchronisatie uit te voeren van het meetapparaat met de app. Als autosynchronisatie AAN staat, wordt de synchronisatie automatisch gestart zodra de app wordt gestart.
o U kunt de datum en tijd handmatig instellen op het meetapparaat. Raadpleeg de gebruikshandleiding voor instructies over het handmatig instellen van de datum en tijd.
Gegevens overdragen (Synchroniseren)
iOS | Android |
---|---|
1. Zorg ervoor dat autosynchronisatie AAN staat voor het gekoppelde apparaat. U kunt dit als volgt controleren: tik op het (...)-teken –> ga naar Profiel → ga naar Verbonden apparaten → verifieer of Auto-Sync AAN staat. | 1. Zorg ervoor dat autosynchronisatie AAN staat voor het gekoppelde apparaat. U kunt dit als volgt controleren: tik op het (...)-teken –> ga naar Profiel → ga naar Verbonden apparaten → verifieer of Auto-Sync AAN staat. |
Dit zorgt ervoor dat de app om de 3 minuten gegevens van uw meetapparaat synchroniseert. U kunt ook de app openen om het synchronisatieproces te starten. | Dit zorgt ervoor dat de app om de 3 minuten gegevens van uw meetapparaat synchroniseert. U kunt ook de app openen om het synchronisatieproces te starten. |
2. U kunt uw gegevens van het meetapparaat overdragen. U doet dit als volgt: | 2. U kunt uw gegevens van het meetapparaat overdragen. U doet dit als volgt: |
o Druk op de Start/Stop-knop op de bloeddrukmeter om het scherm van de monitor leeg te maken. | o Druk op de Start/Stop-knop op de bloeddrukmeter om het scherm van de monitor leeg te maken. |
o Tik op het synchronisatiepictogram op het dashboard van de app (te vinden in de rechterbovenhoek). | o Tik op het synchronisatiepictogram op het dashboard van de app (te vinden in de rechterbovenhoek). |
o Als de synchronisatie blijft mislukken, dient u de stappen te volgen om de koppeling van de bloeddrukmeter te verwijderen en te herstellen, zoals beschreven bij "Ik kan mijn bloeddrukmeter niet koppelen". Het herstellen van de koppeling leidt niet tot het verwijderen van de meetwaarden op het meetapparaat. | o Als de synchronisatie blijft mislukken, dient u de stappen te volgen om de koppeling van de bloeddrukmeter te verwijderen en te herstellen, zoals beschreven bij "Ik kan mijn bloeddrukmeter niet koppelen". Het herstellen van de koppeling leidt niet tot het verwijderen van de meetwaarden op het meetapparaat. |
3. Zet de locatiemachtiging AAN voor OMRON connect. U kunt de app OMRON connect vertellen dat deze toestemming heeft om locaties te openen door het volgende te doen: | 3. Zet de locatiemachtiging AAN voor OMRON connect. U kunt de app OMRON connect vertellen dat deze toestemming heeft om locaties te openen door het volgende te doen: |
Instellingen -> Privacy -> Locatievoorzieningen -> Tik op de app "OMRON connect" en zet Locatie AAN. | Instellingen -> Locatie -> App-machtigingen -> Tik op de app "OMRON connect" en zet Locatie AAN. |
Opmerking: Het exacte pad kan afwijken al naar gelang uw slimme apparaat en de versie van het besturingssysteem. | Opmerking: Het exacte pad kan afwijken al naar gelang uw slimme apparaat en de versie van het besturingssysteem. |
iOS | Android |
---|---|
o Als de app OMRON connect app u heeft gevraagd locatiediensten aan te zetten en u het verzoek hebt geweigerd, zult u locatiediensten aan moeten zetten om met het meetapparaat te synchroniseren. | o Als de app OMRON connect app u heeft gevraagd locatiediensten aan te zetten en u het verzoek hebt geweigerd, zult u locatiediensten aan moeten zetten om met het meetapparaat te synchroniseren. |
o U kunt de app OMRON connect vertellen dat deze toestemming heeft om locaties te openen door het volgende te doen. | o U kunt de app OMRON connect vertellen dat deze toestemming heeft om locaties te openen door het volgende te doen. |
Instellingen -> Privacy -> Locatievoorzieningen -> Tik op de app "OMRON connect" en zet Locatie AAN. | Instellingen -> Locatie -> App-machtigingen -> Tik op de app "OMRON connect" en zet Locatie AAN. |
o Opmerking: Het exacte pad kan afwijken al naar gelang uw slimme apparaat en de versie van het besturingssysteem. | o Opmerking: Het exacte pad kan afwijken al naar gelang uw slimme apparaat en de versie van het besturingssysteem. |
Zorg ervoor dat autosynchronisatie AAN staat in de app. U kunt dit controleren door op het menu (...) te tikken en dan naar Profiel -> Verbonden apparaten te gaan.
U kunt autosynchronisatie uit zetten in de app door op het menu (...) te tikken en dan naar Profiel → Verbonden apparaten te gaan. Er staat bij elk apparaat een optie voor autosynchronisatie. Tik gewoon op de knop "UIT" om autosynchronisatie uit te zetten.
Meetwaarden worden binnen 3 minuten naar de app overgedragen, afhankelijk van de instellingen voor locatiemachtiging. Als dit proces niet werkt, moet u het apparaat opnieuw koppelen.
Er zijn 2 manieren om meetwaarden te herstellen die van de app zijn verwijderd:
1. Koppel uw apparaat opnieuw en synchroniseer alle gegevens
"Ga in de sectie "Verbonden apparaten" van het Profiel naar uw apparaat en tik op "Ontkoppelen". Open vervolgens de Instellingen van uw slimme apparaat en tik op de instelling "Bluetooth" om het scherm met Bluetooth-opties weer te geven. Zoek uw apparaat op en tik op het pictogram "i" (voor IOS) of het tandrad-pictogram (Android) om het apparaat te 'vergeten'. Koppel daarna uw apparaat en tik op "Alle gegevens synchroniseren" onder de afbeelding van uw apparaat in de sectie "Verbonden apparaten".
2. Meetwaarde handmatig toevoegen
U vind de knop Handmatige meeting onder aan het scherm van iedere sectie.
U kunt al uw gegevens overdragen door op de knop "Alle gegevens synchroniseren" te drukken in het scherm "Verbonden apparaten", onder het gekoppelde meetapparaat. Gegevens die al zijn overgedragen of die al uit de app zijn verwijderd, worden echter niet opnieuw overgedragen.
Nee. U kunt zich beter niet bij de app afmelden terwijl een gegevensoverdracht wordt uitgevoerd. U moet wachten tot de gegevensoverdracht voltooid is.
Als de synchronisatie-animatie wordt weergegeven, wil dit zeggen dat de app probeert meetwaarden van de meter over te dragen als de auto-synchronisatiefunctie AAN staat.
Als de synchronisatie-animatie blijft draaien en zelfs na een minuut niet stopt (als u maar één apparaat hebt gekoppeld. De tijdsduur voor overdracht kan langer zijn, afhankelijk van het aantal met de app verbonden apparaten), moet u de app gewoon sluiten en dan opnieuw starten. Als alternatief kunt u ook de auto-synchronisatiefunctie uitzetten in het scherm "Verbonden apparaten".
Als u uw meetwaarden wilt verwijderen, moet u de sectie Geschiedenis openen en dan de sectie kiezen waaruit u uw meetwaarden wilt verwijderen.
o Als uw gegevens als Lijst worden weergegeven, zoekt u de meetwaarde die u wilt verwijderen en veegt u naar links. Er wordt een rode afvalbak weergegeven. Klik hierop en bevestig dat u wilt verwijderen.
o Als uw gegevens als Diagram worden weergegeven, dient u de blauwe knop "Lijst" op te zoeken die zicht rechts boven het diagram bevindt. Klik hierop om al uw meetwaarden in een Lijst weer te geven. Zoek de meetwaarde die u wilt verwijderen en veeg naar links. Er wordt een rode afvalbak weergegeven. Klik hierop en bevestig dat u wilt verwijderen.
Aanmelding/Account
Gebruikers hebben een account voor OMRON connect nodig, zodat wij ze kunnen informeren over belangrijke service-updates en onderhoud. Als u een account maakt, houdt dit niet in dat OMRON toestemming heeft uw gezondheidsgegevens op te slaan of weer te geven. OMRON connect zal uw persoonsgegevens nooit zonder uw toestemming aan derden verkopen of met anderen delen.
-
Open de app OMRON connect op uw telefoon.
-
Tik in het aanmeldingsscherm op "Hulp bij aanmelden".
-
Typ het e-mailadres dat u hebt gebruikt om uw OMRON connect-account te maken en tik dan op "Wachtwoord opnieuw instellen".
-
U ziet een bevestigingsbericht op het scherm "Controleer uw Postvak IN voor de link die u nodig hebt om uw wachtwoord opnieuw in te stellen".
-
Ga naar het Postvak IN dat gekoppeld is aan het e-mailadres dat voor uw OMRON connect-account is gebruikt. Open vervolgens de e-mail OMRON connect wachtwoord opnieuw instellen.
-
Tik op "hier" in het e-mailbericht voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord.
-
Typ het nieuwe wachtwoord in de velden "Wachtwoord" en "Wachtwoord bevestigen".
-
Tik op de knop "Wachtwoord bijwerken".
-
Zodra het proces voltooid is, ziet u een bericht "Het wachtwoord is bijgewerkt".
-
U kunt de app OMRON connect nu opnieuw openen. Ga naar het aanmeldingsscherm en gebruik het nieuwe wachtwoord om u aan te melden.
Neem voor hulp contact op met support-omron.connect@eu.omron.com als u dat e-mailadres niet kunt gebruiken om het wachtwoord opnieuw in te stellen of als u de e-mail voor het opnieuw instellen van het wachtwoord niet hebt ontvangen.
Gegevensbeveiliging
Ja. We hebben redelijke voorzorgsmaatregelen genomen om de door ons verzamelde gegevens te beschermen tegen verlies, misbruik en ongeautoriseerde toegang, openbaring, wijziging en vernietiging.
Hieronder volgen een paar maatregelen om ervoor te zorgen dat uw gegevens veilig blijven:
- Alle gegevens in de cloudservice worden overgedragen via een gecodeerde verbinding en al onze databases zijn versleuteld met behulp van moderne beveiligingsalgoritmes.
- We implementeren rigoureuze processen en procedures in OMRON Healthcare, zoals training en regelmatige evaluatie en beoordeling van genomen maatregelen.
- We laten regelmatig beveiligingspenetratietests en broncodeaudits uitvoeren door derden. Dit zorgt ervoor dat beveiligingsproblemen worden opgelost voordat ze de kans krijgen zich voor te doen en dat de gegevens op de juiste wijze worden beschermd.
We moedigen u aan ook zelf stappen te nemen om u te beschermen tegen ongeautoriseerde toegang tot uw wachtwoord, telefoon, mobiel apparaat en computer. Dit kan onder meer door u af te melden na het gebruik van een gedeelde computer of apparaat, door een sterk wachtwoord te kiezen dat niemand anders kent en dat niemand makkelijk kan raden, en door uw gebruikersnaam en wachtwoord geheim te houden.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor verloren, gestolen of gecompromitteerde wachtwoorden of voor activiteit op uw account die het gevolg is van ongeautoriseerd wachtwoordgebruik.
Nee. Uw creditcardgegevens worden niet door ons verzameld of opgeslagen.
Voor gebruik van de OMRON connect-app zijn specifieke machtigingen vereist. Houd in de gaten dat het niet verplicht is al deze machtigingen te geven. Ga naar de instellingen van uw mobiele apparaat als u deze machtigingen wilt weergeven en/of als u een paar hiervan wilt uitschakelen.
Hieronder vindt u een lijst met de machtigingen die nodig zijn voor de OMRON connect-app en hoe we die gebruiken:
iOS | Android |
---|---|
1. Bluetooth: de Bluetooth-machtiging is nodig om communicatie met OMRON-meetapparaten mogelijk te maken. | 1. Locatie: Deze machtiging is nodig voor apparaatkoppeling via Bluetooth, wat werkt door het identificeren van nabije externe apparaten via een scanfunctie. NB: de OMRON connect-app volgt uw locatiegegevens niet en slaat deze ook niet op. |
2. Locatie: Locatiemachtiging is vereist om de overdracht van gegevens van OMRON-meetapparaten mogelijk te maken. Wij adviseren Altijd te kiezen bij de locatietoegang om zo de functionaliteit te garanderen van alle services die we aanbevelen. NB: de OMRON connect-app volgt uw locatiegegevens niet en slaat deze ook niet op. | |
3. Toegang voor systeemmeldingen: Er is toestemming nodig zodat wij u op de hoogte kunnen houden van dagelijkse/wekelijkse/maandelijkse inzichten en van de laatste app-releases en functies. |
Wanneer u uw meetapparaat koppelt of synchroniseert met een iOS-/Android-apparaat, kan u worden gevraagd de "locatiediensten in te schakelen".
Houd er rekening mee dat de OMRON connect-app uw locatiegegevens niet bijhoudt of opslaat.
o Google heeft toegang tot locatiediensten nodig voor het uitvoeren van Bluetooth-communicatie. Google heeft de machtigingsvereisten gewijzigd met ingang van Android OS 6.0. Als gevolg hiervan is de "locatiemachtiging" nodig als u uw OMRON-meetapparaten wilt synchroniseren met uw Android-apparaat. U vindt meer informatie hierover via de onderstaande link.
o Als u de app OMRON connect toegang tot uw locatie geeft, kan uw meetapparaat synchroniseren zonder dat uw locatie wordt geregistreerd of gevolgd door de app OMRON connect.
Lichaamscompositiemeter (Viva)
o Uw OMRON Lichaamscompositiemeter met Bluetooth® kan met maximaal 4 verschillende accounts tegelijkertijd worden gekoppeld. We adviseren dat u 1 telefoon per account gebruikt om zo synchronisatieproblemen te voorkomen.
o Stel ALLEEN de huidige tijd en datum handmatig in op uw Viva. Stel IN GEEN GEVAL gebruikersgegevens (geboortedatum, lengte, geslacht) handmatig in op uw Viva - doe dit in uw OMRON connect-app, om problemen met toegewezen gebruikers te voorkomen.
o Elke gebruiker moet een eigen OMRON connect-account maken op hun mobiele apparaat en moet deze dan koppelen met Viva.
o Zorg ervoor dat elke gebruiker een uniek getal gebruikt (Gebruiker 1, Gebruiker 2, Gebruiker 3, Gebruiker 4) tijdens het koppelen. Het geselecteerde gebruikersnummer kan worden geverifieerd in het scherm Verbonden apparaten.
- Open de OMRON connect-app -> Meer-> Profiel -> Verbonden apparaten.
- Tik op Nieuw apparaat toevoegen en kies de categorie Weegschaal -> Lichaamscompositiemeter Viva.
- De app vraagt u uw leeftijd, lengte en geslacht in te vullen zodat het uw BMI en andere indexen correct kan berekenen.
- Stel uw doel in.
- Zet Bluetooth® aan op uw telefoon en houdt de Bluetooth®-knop op Viva ingedrukt tot een knipperende P te zien is op het scherm van de Viva.
- Wijs gebruiker 1, 2, 3, 4 toe al naar gelang beschikbaar.
Als u een meetwaarde afleest voordat u de Lichaamscompositiemeter aan uw slimme apparaat koppelt, worden de gegevens niet overgedragen aan de OMRON connect-app. U moet uw weegschaal eerst met uw slimme apparaat koppelen voordat de app gegevens kan verzamelen en bewaren.
U kunt uw leeftijd, lengte of geslacht wijzigen in zowel de app of op uw Viva. Ga in de app naar Meer-> Profiel -> Persoonsgegevens. Tik op Opslaan zodra de wijzigingen zijn aangebracht. Druk op uw Lichaamscompositiemeter op de knop met een pijl om wijziging te selecteren. Druk op Set om wijzigingen te bevestigen. Druk op de aan/uit-knop als u een wijziging halverwege wilt stoppen.
U kunt uw gegevens verwijderen in uw Lichaamscompositiemeter. Denk eraan dat al uw meetwaarden zullen worden verwijderd uit zowel de Lichaamscompositiemeter als uit de OMRON connect-app.
Als u uw gegevens wilt behouden, kunt u een rapport downloaden in uw voorkeursindeling (PDF, Excel, CSV).
Als u gegevens wilt wissen, kiest u de gegevens die u wilt verwijderen en drukt u op de knop met een pijl om Del te selecteren; druk vervolgens op Set. Druk opnieuw op Set zodra een knipperende OK? wordt weergegeven op het scherm. Druk op de aan/uit-knop als u een wijziging halverwege wilt stoppen.
ECG: OMRON Complete
Uw eenjarige Premium Service-proefperiode gaat in zodra u uw Complete-apparaat toevoegt (koppelt) in de OMRON connect-app. Meer informatie over de te volgen stappen kunt u vinden op onze servicepagina in de paragraaf ‘Koppelen’. Het aanbod is alleen geldig voor gebruikers die niet eerder gebruik hebben gemaakt van de Premium Service-proefperiode van 30 dagen.
Voor eventuele vragen kunt u contact met ons opnemen via support-omron.connect@eu.omron.com.
o Als een ECG-registratie wordt onderbroken door een telefoongesprek of e-mailmelding, moet u deze opnieuw uitvoeren.
o Voer tijdens het maken van een ECG-registratie geen app uit die extreem gebruik maakt van de verwerkingscapaciteit van de smartphone, die geluid maakt of die de microfoon van uw telefoon gebruikt.
o Zorg ervoor dat de microfoon van uw telefoon werkt wanneer u een ECG registreert.
o Zorg ervoor dat de ECG-monitor werkt wanneer u een ECG registreert.
o Aangezien het ECG-apparaat gegevens overdraagt via ultrageluid, moet u ervoor zorgen dat ECG-registratie op een stille plek plaatsvindt.
Uw ECG-gegevens worden niet verwijderd als u zich afmeldt. U kunt de app verwijderen als u alle gegevens wilt wissen.
OMRON connect legt geen beperkingen op aan gegevensopslag. Lokaal opgeslagen ECG's nemen echter ruimte in beslag op uw telefoon: voor elke ECG-meting is ongeveer 18 KB nodig; eventuele beperkingen kunnen worden veroorzaakt door de hoeveelheid geheugen in uw apparaat.
Premium abonnement
Premium-functies in OMRON connect die u een beter zicht geven op uw gezondheid, waaronder:
- Medicatie bijhouden. Deze functie zal u eraan herinneren medicijnen te slikken en toont uw naleving in een geconsolideerd premium-rapport.
- Op uw persoon afgestemde gezondheidsinzichten. Dit zijn dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse berichten over uw gezondheid met daarin ook tips.
- Superieur geconsolideerd rapport. U kunt hier nakijken of u al uw medicijnen hebt geslikt, u kunt uw meetwaarden en activiteiten vergelijken met mensen uit dezelfde leeftijdsgroep en nog veel meer.
- Beloningen. U krijgt cadeaukaarten voor uw gezondheidsacties (bijhouden van bloeddruk, gewicht, slikken van medicijnen etc).
- Zorgteam. Deze functie stelt u ertoe in staat uw meetwaarden te delen met uw familie, vrienden of zorgverleners. Zorg goed voor degenen die u liefhebt.
- CardioSignal. U kunt uw hartritme meten door gewoon uw mobieltje te gebruiken. U kunt zo met 96% nauwkeurigheid* potentiële atriumfibrillatie detecteren.
Bezoek onze pagina voor meer informatie over Premium-functies.
*https://www.ahajournals.org/doi/full/10.1161/CIRCULATIONAHA.117.032804
Ja. De eerste maand van uw abonnement op OMRON connect Premium is GRATIS. Na 30 dagen betaalt u het maandabonnement. U kunt uw abonnement te allen tijde opzeggen. Als u annuleert voordat de gratis proefperiode van 30 dagen om is, worden er geen kosten in rekening gebracht. OMRON connect Premium kost €9,99 per maand of €79,99 per jaar.
U kunt een abonnement nemen door naar Meer-> Beloningen te gaan en een van de beschikbare opties te kiezen. De eerste 30 dagen zijn gratis, daarna betaalt u al naar gelang het gekozen abonnement.
Alle beloningspunten worden dagelijks berekend. U ziet de bijgewerkte beloningspunten binnen 24 uur.
U ontvangt een e-mailbericht met de inwisselcode voor de cadeaukaart van noreply-healthcare-EMEA@omron.com op het e-mailadres dat bij uw OMRON connect-account is opgegeven. Controleer zowel uw Postvak IN als uw spambox.
Nee, uw beloningspunten veranderen niet als u uw meetwaarden verwijdert.
U kunt de inzichten voor voorgaande dagen, weken of maanden lezen in de sectie Inzichten. Tik op de 'meer'-knop en kies Inzichten.
Ga naar Meer-> Profiel -> App-instellingen -> zet de optie "Meldingen" uit als u de inzichtmeldingen UIT wilt zetten.
Ja. U kunt de premiefuncties in de app blijven gebruiken tot de datum waarop het abonnement afloopt.
Nee. Er volgt geen restitutie als u uw abonnement annuleert. U kunt de premiefuncties in de app echter blijven gebruiken tot de datum waarop het abonnement afloopt.
Zie het restitutiebeleid voor IOS en Android.
IOS: https://support.apple.com/nl-nl/HT204084
Android: https://support.google.com/googleplay/answer/2479637?hl=nl
De betalingen staan als Apple- of Google-betalingen op uw rekeningoverzicht.
Ja. Uw huidige abonnement blijft behouden en u kunt de premiefuncties gebruiken op uw Android-telefoon. U moet er echter voor zorgen dat u voordat het huidige abonnement eindigt het abonnement opzegt in de Apple App Store, zodat het niet automatisch wordt verlengd. Zodra het huidige abonnement is opgezegd in de App Store, kunt u een nieuw abonnement aanschaffen vanaf uw Android-telefoon, zodat u de premiefuncties kunt blijven gebruiken. Alle medicatiegegevens, beloningspunten en premierapporten blijven behouden.
Ja. Het huidige abonnement blijft behouden en u kunt de premiefuncties gebruiken op uw iOS-telefoon. U moet er echter voor zorgen dat u voordat het huidige abonnement eindigt het abonnement opzegt in de Google Play Store, zodat het niet automatisch wordt verlengd. Zodra het huidige abonnement is opgezegd in de Google Play Store, kunt u een nieuw abonnement aanschaffen vanaf uw IOS-telefoon, zodat u de premiefuncties kunt blijven gebruiken. Alle medicatiegegevens, beloningspunten en premierapporten blijven behouden.
Als u een HeartGuide™-apparaat hebt, kunt u alle premiefuncties gebruiken. U kunt de premiediensten gebruiken voor 12 maanden gratis.
Nee, het abonnement wordt niet automatisch opgezegd. U moet het abonnement vanuit de app of vanuit de app store opzeggen voordat u de app OMRON connect verwijderd of voordat u om verwijdering van uw OMRON connect-account vraagt.
U kunt uw abonnement opzeggen vanuit de app of vanuit de App Store / Google Play Store.
Opzeggen vanuit de app OMRON connect:
- Open de app OMRON connect
- Ga naar Meer-> Profiel -> Premiefuncties
- Tik op de knop "Mijn abonnement beheren"
- Tik op de knop "Ja" onder de sectie "Mijn abonnement opzeggen"
- Tik in het pop-upvenster dat verschijnt op de knop "Bevestigen"
- U wordt naar de App Store of Google Play Store geleid. Zoek de app OMRON connect op en zeg het abonnement op
Opzeggen vanuit de App Store | Opzeggen vanuit de Google Play Store |
---|---|
1. Open de "App Store" op uw telefoon | 1. Open de "Play Store" op uw telefoon |
2. Tik rechtsboven op de profielknop | 2. Tik rechtsboven op de profielknop |
3. Tik op "Abonnementen" | 3. Tik op "Betalingen en abonnementen" |
4. Zoek de app OMRON connect op en zeg het abonnement op | 4. Tik op "Abonnementen" |
5. Zoek de app OMRON connect op en zeg het abonnement op | |
Als u geen toegang hebt tot uw iPhone of Mac-computer, kunt u via de onderstaande link zien hoe u uw abonnement kunt opzeggen. | Als u geen toegang hebt tot uw Android-telefoon, kunt u via de onderstaande link zien hoe u uw abonnement kunt opzeggen. |
CardioSignal
CardioSignal maakt vanaf versie 7.11.0 deel uit van de Premium-services in OMRON connect. Het is een mobiele applicatie en een medisch apparaat met CE klasse IIa-markering, dat de beweging van uw hart detecteert. CardioSignal maakt gebruik van gepatenteerde technologie die waarvan klinisch is aangetoond dat het atriumfibrillatie detecteert met een accuratesse van 96%.
Alle meetwaarden uit CardioSignal zullen in OMRON connect worden weergegeven onder de sectie "CardioSignal" en zullen worden toegevoegd aan het Premium-rapport.
Moderne smartphones bevatten ingebouwde en gevoelige bewegingssensoren. CardioSignal gebruikt deze sensoren om de bewegingen van uw hart te detecteren. De gevoelige bewegingssensoren van de telefoon zijn in staat de kleine vibraties in de borstkas te detecteren die worden veroorzaakt door de pompbeweging van het hart. CardioSignal kan deze vibraties interpreteren om te bepalen hoe het hart werkt. Voor een betrouwbare werking heeft de applicatie de gegevens nodig die door beide sensoren worden verzameld.
Ja, u moet de CardioSignal-app downloaden naar uw mobiele telefoon. De applicatie is beschikbaar in de App Store en de Google Play Store.
Nee, als u een Premium-account hebt voor OMRON connect, HOEFT U GEEN account te maken in de CardioSignal-app.
Doe niet aan lichaamsoefening voordat u een meting uitvoert. U moet dikke kleding, zoals een jas, verwijderen.
- Schuif in OMRON connect naar rechts in de bovenste menubalk en tik op de tab CardioSignal; tik vervolgens op "Maak een nieuw cardiogram". De CardioSignal-app wordt automatisch geactiveerd.
- Ga op uw rug liggen, ontspan u en druk op "Start" in de CardioSignal-app.
- Plaats de telefoon op het midden van uw borst, waarbij het scherm naar boven wijst.
- Houd uw handen in een ontspannen positie aan uw zijden. Zorg ervoor dat u tijdens het meten niet praat, hoest of beweegt.
- Zodra de app klaar is met meten, wordt een geluid weergegeven en vibreert uw telefoon licht. U kunt de smartphone op dit punt van uw borst verwijderen.
- De applicatie geeft de resultaten weer zodra de analyse voltooid is.
- U kunt terugkeren naar OMRON connect door op "OMRON connect openen" te tikken
Uw meetwaarden worden automatisch naar OMRON connect overgedragen, waar ze worden weergegeven in de sectie CardioSignal. U vindt de tab CardioSignal door de bovenste menubalk naar rechts te schuiven.
Als uw metingen met de smartphone regelmatig mislukken, moet u de beschermhoes van de telefoon verwijderen en het opnieuw proberen. Daarnaast dient u eventuele hulpapparaten te verwijderen die op de telefoon zijn aangesloten, voor zover deze ervoor zorgen dat u de telefoon niet plat op uw borst kunt leggen terwijl u de meting uitvoert.
Ga naar https://cardiosignal.com/ als u meer wilt weten over CardioSignal.
Compatibiliteit met andere apps
Stappen voor het inschakelen van andere apps in de app OMRON connect:
- Ga in de app naar "Profiel".
- Tik op "App-instellingen".
- Tik onder "Gegevens delen met andere apps" op "Apple Health / Google Fit / Samsung Health".
- Tik op "Koppelen".
- Schakel de categorieën in die u wilt delen.
- Volg zo nodig de instructies op uw scherm om u aan te melden.
- Tik op "Toestaan" of "Gereed".
Als u de OMRON connect-app toestemming geeft gegevens van andere gezondheidsapps op uw telefoon te delen en ontvangen, zal de OMRON connect-app de volgende gegevens delen en ontvangen:
Gegevens die OMRON connect deelt | Gegevens die OMRON connect ontvangt | |
---|---|---|
Apple Health | Bloeddrukwaardes, gewicht, bloedzuurstof, activiteit, temperatuur, EKG en slaap | Activiteit, gewicht, bloedzuurstof, temperatuur |
Google Fit | Bloeddrukwaardes, gewicht, activiteit, en slaap | Activiteit |
Samsung Health | Bloeddrukwaardes, gewicht, activiteit, en slaap | Gewicht |
De OMRON connect-app kan uw gegevens alleen met Apple Health / Google Fit / Samsung Health delen als deze apps zijn ingeschakeld in de OMRON connect-app.
Algemene vragen
De OMRON connect-app helpt u uw gezondheid in de gaten te houden:
o In de app worden gegevens uit uw OMRON-apparaat en uw favoriete activiteits-app (Apple Health, Google Fit, Samsung Health) op nauwkeurige wijze verzameld en geconsolideerd. U kunt uw gegevens, waaronder uw bloeddruk, hartslag, lichaamsvetpercentage, gewicht, activiteitsniveaus en nog veel meer bekijken in één slim apparaat.
o Het gebruiksvriendelijke dashboard in OMRON connect helpt u begrijpen wat uw meetwaarden betekenen en helpt u trends te zien in uw gegevens.
o U kunt in OMRON connect rapporten met uw gezondheidsgegevens maken en deze delen met uw zorgverleners of mantelzorgers.
o Als u een Premium-abonnement hebt, kunt u bijhouden of u uw medicijnen hebt geslikt, kunt u beloningen verdienen voor uw gezondheidsactiviteiten en kunt u gepersonaliseerd inzichten ontvangen over uw gezondheid.
De OMRON connect-app wordt ondersteund in Europa, het Midden-Oosten (behalve Iran), Azië, de VS en Canada. U kunt de app niet downloaden in landen die daarbuiten vallen.
Bovenarm-bloeddrukmeters
EVOLV
M7 Intelli IT / X7 Smart
M4 Intelli IT / X4 Smart
M2 Intelli IT / X2 Smart
Pols-bloeddrukmeters
NightView
RS7 Intelli IT
RS3 Intelli IT
OMRON Complete
Weegschalen
VIVA
HN300T2 Intelli IT
HeartGuide
Smart Thermometer Eco Temp Intelli IT
Oxymeter P300 Intelli I
o iOS 12 en hoger.
o Android 9 en hoger.
NB: als u uw smartphone buiten de EU hebt gekocht, is deze mogelijk niet compatibel met de OMRON connect-app.
Onze mobiele app is GRATIS beschikbaar. Er zijn wel kosten als u een abonnement wilt op de Premium-service, die een verbeterd bijhouden van medicatie, gepersonaliseerde inzichten, beloningen voor een gezonde levensstijl enzovoorts biedt.
Ga voor meer informatie over ons Premium-abonnement naar onze website.
U kunt uw gegevens exporteren vanuit de sectie Geschiedenis van de app. U doet dit als volgt:
- Tik onder aan het scherm op de tab "Geschiedenis".
- Tik op het pictogram Delen rechtsboven in het scherm.
- Selecteer het soort gegevens dat u wilt delen.
- Selecteer het datumbereik waarvoor u de meetwaarden wilt delen.
- Selecteer de gewenste indeling: Excel, PDF of CSV.
- Selecteer "Rapport e-mailen".
- U kunt Premium-rapporten naar anderen verzenden. Voer nadat u "Rapport e-mailen" hebt geselecteerd het e-mailadres en een opmerking in (indien nodig).
- Tik op de knop Verzenden om het rapport te delen.
Als u meldingen wilt ontvangen, moet u ervoor zorgen dat het volgende het geval is:
- "Meldingen" staan AAN in Profiel -> App-instellingen in de app.
- Meldingen zijn toegestaan in de instellingen van uw telefoon:
o Ga op uw slimme apparaat naar Instellingen
o Selecteer de app OMRON connect
o Zorg ervoor dat Meldingen AAN staan
- Download OMRON connect uit de App Store (iOS) of Google Play Store (Android).
- Meld u aan met uw aanmeldingsgegevens.
- Koppel uw apparaat opnieuw volgens de instructies in de app:
Tik op de knop ''Meer" -> ga naar Profiel -> Verbonden apparaten -> tik op "Nieuw apparaat toevoegen".
Uw meetwaarden worden via Bluetooth overgedragen van OMRON-apparaten naar OMRON connect, u kunt uw gegevens dus synchroniseren wanneer u geen internetverbinding hebt. Als u een internetverbinding hebt, kunt u echter een reservekopie van uw gegevens maken in de cloud (als u toestemming hebt gegeven om deze te gebruiken). Als de app wordt verwijderd voordat verbinding met het internet is gemaakt, gaan de gegevens die op de telefoon staan verloren.
Als de app crasht of vastloopt wanneer u bepaalde functies gebruikt, kunt u proberen de app te sluiten en dan opnieuw te starten. Als dit het probleem niet verhelpt, kunt u voor hulp contact met ons opnemen via support.omron.connect@omron.com.
Op dit moment kunt u het e-mailadres dat voor de account is gebruikt, niet wijzigen in de app.
Ja, maar als u energiebesparende functies gebruikt, kan het gebeuren dat locatiediensten automatisch worden uitgeschakeld wanneer uw batterij leeg begint te raken. Instellen en synchronisatie zouden als normaal moeten verlopen nadat u van telefoon wisselt.
- Tik onder aan het scherm op de tab Profiel.
- Tik op het accountinstellingenpictogram linksboven in het scherm.
- Selecteer de optie "Account verwijderen".
Als u een premiegebruiker bent met actieve abonnementen, moet u eerst uw abonnement opzeggen om te vermijden dat u automatisch voor volgende perioden betaalt. Ga naar de App Store of de Google Play Store om het abonnement te annuleren.
Neem contact op met ons team voor ondersteuning.