OMRON connect Support

Migreren van de app OMRON connect (oude versie) naar de app OMRON connect US/CAN/EMEA.

Gebruikers van een OMRON connect Cloud-account: 
    1. Download de app OMRON connect US/CAN/EMEA 
    2. Meld u aan met dezelfde aanmeldingsgegevens (gebruikersnaam/wachtwoord) als bij de app OMRON connect (oude versie). Als u zich uw wachtwoord niet herinnert, kunt u dit opnieuw instellen door in het aanmeldingsscherm op "Hulp bij aanmelden" te tikken.
    3. Zodra u zich aanmeldt, krijgt u een optie voor het testen van de connectiviteit van de OMRON-apparaten die met de app OMRON connect (oude versie) zijn gekoppeld.
    4. Alle gegevens uit OMRON connect (oude versie) zijn ook beschikbaar voor weergave in de nieuwe app OMRON connect US/CAN/EMEA.
    Gebruikers die geen OMRON connect Cloud-account hebben
         • Android: 
    1. Open de huidige OMRON connect-app
    2. Klik in het scherm dat wordt weergegeven op "Download de nieuwe app"


    3. Download de app OMRON connect US/CAN/EMEA uit Apple App Store (iOS-apparaat) of Google Play Store (Android-apparaat). 
    4. Volg de instructies om een account te maken (gebruikersnaam en wachtwoord) voor de nieuwe OMRON connect US/CAN/EMEA
Opmerking: Om uw privacy te beschermen, hebt u een gebruikersnaam en wachtwoord nodig voor het opslaan en weergeven van gezondheidsgegevens in Omron connect, zelfs als gegevens lokaal op uw telefoon worden opgeslagen.
    5. Zodra de app is ingesteld, tikt u op de knop "Migratie starten"


    6. De gegevens worden dan automatisch van de oude app naar de nieuwe app overgedragen 


    7. Zodra de gegevensoverdracht voltooid is, moet u de oude OMRON connect-app uitschakelen. Dit voorkomt dat er een gegevensoverdrachtconflict ontstaat tussen de oude app en de nieuwe app. 


    8. U ziet het bevestigingsscherm zodra de migratie voltooid is. 


• iOS:
    1. Open de huidige OMRON connect-app
    2. Klik in het scherm dat wordt weergegeven op "Download de nieuwe app"


    3. Download de app OMRON connect US/CAN/EMEA uit Apple App Store (iOS-apparaat) of Google Play Store (Android-apparaat). 
    4. Volg de instructies om een account te maken (gebruikersnaam en wachtwoord) voor de nieuwe OMRON connect US/CAN/EMEA
    Opmerking: Om uw privacy te beschermen, hebt u een gebruikersnaam en wachtwoord nodig voor het opslaan en weergeven van gezondheidsgegevens in Omron connect, zelfs als gegevens lokaal op uw telefoon worden opgeslagen.
    5. Zodra de nieuwe app OMRON connect US/CAN/EMEA is ingesteld, tikt u op de onderstaande groene knop om de gegevens te migreren. 


    6. Volg de migratie-instructies in de oude app en tik op de knop "Gegevens migreren"


    7. Kies de nieuwe OMRON connect-app


    8. Zodra de gegevensoverdracht voltooid is, moet u de oude OMRON connect-app uitschakelen. Dit voorkomt dat er een gegevensoverdrachtconflict ontstaat tussen de oude app en de nieuwe app. 


    9. U ziet het bevestigingsscherm zodra de migratie voltooid is.

Koppelen/synchroniseren

Stap 1: Verwijder het OMRON-apparaat uit uw Bluetooth-instellingen op uw slimme apparaat
    o Slimme apparaten met iOS: Ga als volgt te werk om de Bloeddrukmeter uit de Bluetooth-instellingen te verwijderen
        1. Open de app Instellingen op het slimme apparaat
        2. Tik op de instelling "Bluetooth" om het scherm met Bluetooth-opties weer te geven


        3. Kies uw OMRON-apparaat
        4. Tik op de knop "i"
    5. Tik op de knop "Vergeet dit apparaat" om het OMRON-apparaat te verwijderen uit de Bluetooth-instelling Mijn apparaat


    o Slimme apparaten met Android: Ga als volgt te werk om de Bloeddrukmeter uit de Bluetooth-instellingen te verwijderen
        1. Open Instellingen -> Verbindingen
        2. Tik op de instelling "Bluetooth"


        3. Tik op het tandwielpictogram om het OMRON-apparaat los te koppelen
        4. Tik op de knop "Ontkoppelen" in de rechteronderhoek


Stap 2: Voeg een nieuw apparaat toe aan de app OMRON connect. 
Open de app OMRON connect -> Profiel -> Verbonden apparaten. Tik op "Nieuw apparaat toevoegen" en kies het apparaat dat u wilt koppelen
Stap 3: Koppel het OMRON-apparaat met de app
Volg de koppelinstructies in de app.
OPMERKING: Als u de Bluetooth-instellingen op uw slimme apparaat niet kunt vinden, kunt u de leverancier van de smartphone raadplegen om de Bluetooth-instellingen op uw slimme apparaat te vinden.

1. Zorg ervoor dat autosynchronisatie AAN staat voor het gekoppelde apparaat. U kunt dit als volgt controleren: tik op het (+)-teken –> ga naar Profiel → ga naar Verbonden apparaten → verifieer of Auto-Sync AAN staat.
Dit zorgt ervoor dat de app om de 3 minuten gegevens van uw meetapparaat synchroniseert. U kunt ook de app openen om het synchronisatieproces te starten.
2. U kunt uw gegevens van het meetapparaat overdragen. U doet dit als volgt:
    a. Druk op de Start/Stop-knop op de bloeddrukmeter om het scherm van de monitor leeg te maken.
    b. Tik op het synchronisatiepictogram op het dashboard van de app (te vinden in de rechterbovenhoek).
    c. Als de synchronisatie blijft mislukken, dient u de stappen te volgen om de koppeling van de bloeddrukmeter te verwijderen en te herstellen, zoals beschreven bij "Ik kan mijn bloeddrukmeter niet koppelen". Het herstellen van de koppeling leidt niet tot het verwijderen van de meetwaarden op het meetapparaat.
3. Zet de locatiemachtiging AAN voor OMRON connect. U kunt de app OMRON connect US/CAN/EMEA vertellen dat deze toestemming heeft om locaties te openen door het volgende te doen:
iOS: (alleen vereist voor gegevensoverdracht op de achtergrond)
Instellingen -> Privacy -> Locatievoorzieningen -> Tik op de app "OMRON connect" en zet Locatie AAN
Android:
Instellingen -> Locatie -> App-machtigingen -> Tik op de app "OMRON connect" en zet Locatie AAN
Opmerking: Het exacte pad kan afwijken al naar gelang uw slimme apparaat en de versie van het besturingssysteem.
 

Aanmelding/Account

Om de beveiliging van de app OMRON connect te verbeteren, moet u een account (gebruikersnaam en wachtwoord) maken om OMRON connect te kunnen gebruiken. U kunt zelf kiezen of u uw gezondheidsgegevens in de OMRON-cloud wilt opslaan of op uw lokale telefoon.
Ja, u moet u opnieuw aanmelden nadat u de nieuwe app hebt bijgewerkt. Als u niet meer weet wat uw wachtwoord is, kunt u dit opnieuw instellen door in het aanmeldingsscherm op "Hulp bij aanmelden" te tikken.

1.    Open de app OMRON connect US/CAN/EMEA op uw telefoon
2.    Tik in het aanmeldingsscherm op "Hulp bij aanmelden"
3.    Typ het e-mailadres dat u hebt gebruikt om uw OMRON connect US/CAN/EMEA-account te maken en tik dan op "Wachtwoord opnieuw instellen"
4.    U ziet een bevestigingsbericht op het scherm "Controleer uw Postvak IN voor de link die u nodig hebt om uw wachtwoord opnieuw in te stellen."
5.    Ga naar het Postvak IN dat gekoppeld is aan het e-mailadres dat voor uw OMRON connect US/CAN/EMEA-account is gebruikt. Open vervolgens de e-mail OMRON connect US/CAN/EMEA wachtwoord opnieuw instellen.
6.    Tik op "hier" in het e-mailbericht voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord
7.    Typ het nieuwe wachtwoord in de velden "Wachtwoord" en "Wachtwoord bevestigen"
8.    Tik op de knop "Wachtwoord bijwerken"
9.    Zodra het proces voltooid is, ziet u een bericht "Het wachtwoord is bijgewerkt".
10.    U kunt de app OMRON connect US/CAN/EMEA nu opnieuw openen. Ga naar het aanmeldingsscherm en gebruik het nieuwe wachtwoord om u aan te melden

Neem voor hulp contact op met support-omron.connect@eu.omron.com als u dat e-mailadres niet kunt gebruiken om het wachtwoord opnieuw in te stellen of als u de e-mail voor het opnieuw instellen van het wachtwoord niet hebt ontvangen.

De premieabonnementsdienst biedt verbeterd bijhouden van medicatie, beloningen, inzichten en nog veel meer.
Het kan bij deze update maximaal 24 uur duren voordat al uw gegevens op uw account zijn gesynchroniseerd. Als u eerder herinneringen hebt ingesteld voor het bijhouden van bloeddruk en medicijnenmoet u deze opnieuw instellen.

Algemeen

Een mobiele app (of applicatie) is software die is ontworpen voor uw smartphone of tablet. De mobiele app OMRON connect US/CAN/EMEA stelt u ertoe in staat draadloos gegevens van uw bloeddrukmeter over te dragen naar uw smartphone of draagbaar apparaat en om uw meetwaarden naar de app te uploaden.

Nee, de app OMRON connect US/CAN/EMEA wordt alleen ondersteund in de VS, Canada en de EMEA. U kunt de app niet downloaden in landen die daarbuiten vallen.

iOS 10 en later
Android 7 en later

Sommige andere apparaten en besturingssystemen hebben mogelijk in het verleden of bij gelegenheid gewerkt, maar nieuwe updates kunnen ervoor zorgen dat ze in de toekomst niet meer werken.
Onze mobiele app is GRATIS beschikbaar. Er zijn wel kosten als u een abonnement wilt op de premiedienst, die verbeterd bijhouden van medicatie, beloningen, inzichten enzovoorts biedt.

1.    Installeer de app OMRON connect US/CAN/EMEA opnieuw. 
2.    Meld u aan met uw aanmeldingsgegevens. 
3.    Koppel uw apparaat opnieuw.  Ga naar Profiel -> scherm Verbonden apparaten. 

Ja, maar als u energiebesparende functies gebruikt, kan het gebeuren dat locatiediensten automatisch worden uitgeschakeld wanneer uw batterij leeg begint te raken. Instellen en synchronisatie zouden als normaal moeten verlopen nadat u van telefoon wisselt.
U hebt een internetverbinding nodig voor registratie, voor aanmelden en voor het koppelen van uw apparaten. U kunt wel uw meetwaarden synchroniseren vanaf OMRON-bloeddrukmeters wanneer u geen internetverbinding hebt. Al uw meetwaarden worden op de telefoon opgeslagen. Als er een internetverbinding is, wordt echter een reservekopie van uw gegevens gemaakt in de Cloud. Als de mobiele applicatie wordt verwijderd voordat er verbinding wordt gemaakt met het internet, gaan de op de telefoon opgeslagen gegevens verloren.

U kunt uw gegevens exporteren vanuit de sectie Geschiedenis van de app. U doet dit als volgt:
    a.    Tik onder aan het scherm op de tab "Geschiedenis"
    b.    Tik op het pictogram Delen rechtsboven in het scherm
    c.    Als u geen abonnement hebt op premiediensten, tikt u in het volgende scherm op "Standaardrapport"
    d.    Selecteer het gegevenstype dat u wilt delen
    e.    Selecteer het datumbereik waarvoor u de gegevens wilt delen
    f.    Selecteer de gewenste indeling, Excel of PDF
    g.    Selecteer de optie "Naar mij verzenden" 
    h.    Als u ervoor kiest naar een andere persoon te verzenden, selecteert u "Naar ander verzenden" en typt u het e-mailadres in het weergegeven veld "E-mailadres"
    i.    Tik op de knop Verzenden om het rapport te delen


Lichaamsanalyseweegschaal (VIVA) met Bluetooth®:
    a.    Uw OMRON Lichaamsanalyseweegschaal met Bluetooth® kan met maximaal 4 verschillende accounts (4 mobiele apparaten) tegelijkertijd worden gekoppeld
    b.    Elke gebruiker moet een eigen OMRON connect US/CAN/EMEA-account maken op hun mobiele apparaat en moet deze koppelen met de Lichaamsanalyseweegschaal
    c.    Zorg ervoor dat elke gebruiker een unieke gebruiker maakt tijdens het koppelen (Gebruiker 1, Gebruiker 2, Gebruiker 3, Gebruiker 4). Het geselecteerde gebruikersnummer kan worden geverifieerd in het scherm "Verbonden apparaten".
    d.    De Lichaamsanalyseweegschaal ondersteund daarnaast een Gastmodus. Dit stelt gasten ertoe in staat gewichtsmetingen uit te voeren. Gastwaarden worden niet naar de app overgedragen
Opmerking: Raadpleeg de gebruikshandleiding om te zien hoe u een meting in de gastmodus kunt vastleggen.

Als de app crasht of vastloopt wanneer u bepaalde functies gebruikt, kunt u proberen de app te sluiten en dan opnieuw te starten. Als dit het probleem niet verhelpt, kunt u voor hulp contact met ons opnemen via support-omron.connect@eu.omron.com .

a.    Tik onder aan het scherm op de profieltab
b.    Tik op het accountinstellingenpictogram rechtsboven in het scherm
c.    Selecteer de optie "Account verwijderen".

Als u een premiegebruiker bent met actieve abonnementen, moet u eerst uw abonnement opzeggen om te vermijden dat u automatisch voor volgende perioden betaalt. Ga naar de App Store of de Google Play Store om het abonnement te annuleren.

Ja, deze functies kunnen voor interferentie zorgen bij ecg-registraties. Ze deze functies uit terwijl u een ecg-registratie maakt.

Ecg: OMRON Complete

    o    Als een ecg-registratie wordt onderbroken door een telefoongesprek of e-mailmelding, moet u deze opnieuw uitvoeren.
    o    Voer tijdens het maken van een ecg-registratie geen app uit die extreem gebruik maakt van de verwerkingscapaciteit van de smartphone, die geluid maakt of die de microfoon van uw telefoon gebruikt.
    o    Zorg ervoor dat de microfoon van uw telefoon werkt wanneer u een ecg registreert.
    o    Zorg ervoor dat de ecg-monitor werkt wanneer u een ecg registreert. 
    o    Aangezien het ecg-apparaat gegevens overdraagt via ultrageluid, moet u ervoor zorgen dat ecg-registratie op een stille plek plaatsvindt. 

Uw ecg-gegevens worden niet verwijderd als u zich afmeldt. U kunt de app verwijderen als u alle gegevens wilt wissen.
Ja, alhoewel de registraties met 18KB erg klein zijn, nemen lokaal opgeslagen ecg's plaats in beslag op uw telefoon. EEN mp3 op uw apparaat is echter ongeveer net zo groot als 250 ecg's.
Op dit moment kunt u het e-mailadres dat voor de account is gebruikt, niet wijzigen in de app.

U hoeft het meetapparaat niet opnieuw te koppelen nadat de batterijen zijn vervangen. Volg de onderstaande stappen om de juiste datum en tijd in te stellen op het meetapparaat:
    a.    Zet het meetapparaat in de overdrachtsmodus door op de overdrachtsknop, Bluetooth-knop of klok-knop te drukken. Er wordt een knipperende "O" weergegeven op het meetapparaat. Start de app en tik op het synchronisatiepictogram op het dashboard om een handmatige synchronisatie uit te voeren van het meetapparaat met de app. Als autosynchronisatie AAN staat, wordt de synchronisatie automatisch gestart zodra de app wordt gestart.
    b.    U kunt de datum en tijd handmatig instellen op het meetapparaat. Raadpleeg de gebruikshandleiding voor instructies over het handmatig instellen van de datum en tijd.

In de laatste versie van de app, worden uw bloeddrukwaarden en ecg-registraties als gekoppeld weergegeven als ze op hetzelfde tijdstip zijn opgenomen. Meetwaarden die van oudere versies van de app OMRON connect gemigreerd zijn, kunnen echter niet worden gekoppeld.

Connectiviteit

Als de app OMRON connect US/CAN/EMEA app u heeft gevraagd locatiediensten aan te zetten en u het verzoek hebt geweigerd, zult u locatiediensten aan moeten zetten om met het meetapparaat te synchroniseren. U kunt de app OMRON connect US/CAN/EMEA vertellen dat deze toestemming heeft om locaties te openen door het volgende te doen:
iOS: alleen vereist voor gegevensoverdracht op de achtergrond.
Instellingen -> Privacy -> Locatievoorzieningen -> Tik op de app "OMRON connect" en zet Locatie AAN
Android:
Instellingen -> Locatie -> App-machtigingen -> Tik op de app "OMRON connect" en zet Locatie AAN

Opmerking: Het exacte pad kan afwijken al naar gelang uw slimme apparaat en de versie van het besturingssysteem.

o    De modus "P" staat ook wel bekend als de koppelmodus. U kunt de bloeddrukmeter in de koppelmodus zetten door 3-5 seconden lang op de overdrachtsknop te drukken (Bluetooth, Overdracht of klok). Er wordt een knipperende "P" weergegeven op het meetapparaat.
o    De modus "O" staat ook wel bekend als de overdrachtsmodus of synchronisatiemodus. U kunt de bloeddrukmeter in de overdrachtsmodus zetten door één keer op de overdrachtsknop te drukken (Bluetooth, Overdracht of klok). Er wordt een knipperende "O" weergegeven op het meetapparaat.

Zorg ervoor dat autosynchronisatie AAN staat in de app. U kunt dit controleren door op het menu (+) te tikken en dan naar Profiel -> Verbonden apparaten te gaan.

Autosynchronisatie wordt automatisch AAN gezet zodra een bloeddrukmeter met de app wordt gekoppeld. Synchronisatie start zodra de app wordt gestart als autosynchronisatie AAN staat in het scherm "Verbonden apparaten".
U kunt autosynchronisatie uit zetten in de app door op het menu (+) te tikken en dan naar Profiel → Verbonden apparaten te gaan. Er staat bij elk apparaat een optie voor autosynchronisatie. Tik gewoon op de knop "UIT" om autosynchronisatie uit te zetten.
Zodra een meetwaarde van de monitor naar de app is overgedragen of zodra een meetwaarde van de app is verwijderd, kunt u diezelfde meetwaarde niet opnieuw overdragen vanaf het meetapparaat. Als u de verwijderde meetwaarde opnieuw wilt toevoegen, kunt u dit handmatig doen.
U kunt al uw gegevens overdragen door op de knop "Alle gegevens synchroniseren" te drukken in het scherm "Verbonden apparaten", onder het gekoppelde meetapparaat. Gegevens die al zijn overgedragen of die al uit de app zijn verwijderd, worden echter niet opnieuw overgedragen.
U kunt zich niet bij de app afmelden terwijl een gegevensoverdracht wordt uitgevoerd. U moet wachten tot de gegevensoverdracht voltooid is.
Als de synchronisatie-animatie wordt weergegeven, wil dit zeggen dat de app probeert meetwaarden van de meter over te dragen als de auto-synchronisatiefunctie AAN staat. Als de synchronisatie-animatie blijft draaien en zelfs na een minuut niet stopt (als u maar één apparaat hebt gekoppeld. De tijdsduur voor overdracht kan langer zijn, afhankelijk van het aantal met de app verbonden apparaten), moet u de app gewoon sluiten en dan opnieuw starten. Als alternatief kunt u ook de auto-synchronisatiefunctie uitzetten in het scherm "Verbonden apparaten".
Meetwaarden worden binnen 5 tot 15 seconden naar de app overgedragen, afhankelijk van de gegevens die worden overgedragen. Het kan echter tot een minuut duren voordat een foutmelding wordt weergegeven als er een fout is bij een handmatige overdracht. Er wordt geen foutmelding weergegeven voor autosynchronisatie.

Gegevens delen, Gegevensbeveiliging, Privacy, Locatie in de app

Als u wilt dat OMRON connect US/CAN/EMEA uw bloeddrukgegevens deelt met Apple Health/Google Fit/Samsung Health, moet Apple Health/Google Fit/Samsung Health ingeschakeld zijn in de app OMRON connect.  

Stappen voor het inschakelen van Apple Health in de app OMRON connect
1.    Ga in de app naar "Profiel"
2.    Tik op "App-instellingen"
3.    Tik onder "Gegevens delen met andere apps" op "Apple Health"
4.    Tik op "Koppelen"
5.    Schakel de categorieën in die u wilt delen en tik op "Toestaan".

Stappen voor het inschakelen van Google Fit in de app OMRON connect
1.    Ga in de app naar "Profiel"
2.    Tik op "App-instellingen"
3.    Tik onder "Gegevens delen met andere apps" op "Google Fit"
4.    Tik op "Koppelen"
5.    Volg de instructies op uw scherm om u aan te melden
6.    Tik op "Toestaan"

Stappen voor het inschakelen van Samsung Health in de app OMRON connect
1.    Ga in de app naar "Profiel"
2.    Tik op "App-instellingen"
3.    Tik onder "Gegevens delen met andere apps" op "Samsung Health"
4.    Tik op "Koppelen"
5.    Schakel de categorieën in die u wilt delen
6.    Volg desgevraagd de instructies op uw scherm om u aan te melden
7.    Tik op "Gereed"

NB: Google Fit en Samsung Health zijn alleen beschikbaar op Android-telefoons, niet op iPhones.

Ja. We hebben redelijke voorzorgsmaatregelen genomen om de door ons verzamelde gegevens te beschermen tegen verlies, misbruik en ongeautoriseerde toegang, openbaring, wijziging en vernietiging. Ondanks onze inspanningen kunnen gegevensbeveiligingsmaatregelen echter nooit volledige beveiliging garanderen. U moet ook zelf stappen nemen om u te beschermen tegen ongeautoriseerde toegang tot uw wachtwoord, telefoon, mobiel apparaat en computer. Dit kan onder meer door u af te melden na het gebruik van een gedeelde computer of apparaat, door een sterk wachtwoord te kiezen dat niemand anders kent en dat niemand makkelijk kan raden, en door uw gebruikersnaam en wachtwoord geheim te houden. Wij zijn niet verantwoordelijk voor verloren, gestolen of gecompromitteerde wachtwoorden of voor activiteit op uw account die het gevolg is van ongeautoriseerd wachtwoordgebruik.
Nee. Uw creditcardgegevens worden niet door ons verzameld of opgeslagen.

Voor gebruik van de OMRON-app zijn specifieke machtigingen vereist. 

Hieronder vindt u een lijst met de machtigingen die nodig zijn voor de iOS-app van OMRON en hoe we die gebruiken:
    1.    Bluetooth: Bluetooth-machtiging is nodig om communicatie met OMRON-meetapparaten mogelijk te maken. 
    2.    Locatie: Om gegevensoverdracht op de achtergrond mogelijk te maken voor OMRON-meetapparaten, gebruiken iOS-apparaten de iBeacon-functionaliteit van Apple. Hiervoor is locatiemachtiging vereist. 
    3.    Cameratoegang: Deze machtiging is nodig omdat de app u ertoe in staat stelt een profielfoto toe te voegen aan uw account. Daarnaast wordt dit gebruikt bij het toevoegen van foto's van medicijnen.
    4.    Toegang tot fotoalbums: Deze machtiging is nodig omdat de app u ertoe in staat stelt een profielfoto toe te voegen aan uw account. Daarnaast wordt dit gebruikt bij het toevoegen van foto's van medicijnen.
    5.    Toegang tot systeemmeldingen: Deze machtiging is nodig als u HeartGuide™ gebruikt en in HeartGuide™ meldingen wilt ontvangen wanneer uw telefoon een SMS, telefoongesprek of e-mailbericht ontvangt.

Hieronder vindt u een lijst met de machtigingen die nodig zijn voor de Android-app van OMRON en hoe we die gebruiken:
    1.    Locatie: Deze machtiging is nodig voor apparaatkoppeling via Bluetooth, wat werkt door het identificeren van nabije externe apparaten via een scanfunctie.
    2.    Foto's/Media/Bestanden: Deze machtiging is nodig omdat de app u ertoe in staat stelt een profielfoto toe te voegen aan uw account. Alhoewel media en bestanden normaal gesproken met de foto's zijn gegroepeerd in uw slimme apparaat, maken we geen gebruik van uw media en bestanden.
    3.    Contactpersonen: Deze machtiging is nodig als u HeartGuide™ gebruikt om de naam van uw contactpersoon weer te geven in HeartGuide™ wanneer iemand u belt of u berichten stuurt.
    4.    Telefoongesprekken: Deze machtiging is nodig als u HeartGuide™ gebruikt om meldingen voor binnenkomende gesprekken te sturen naar uw HeartGuide™.
    5.    SMS: Deze machtiging is nodig als u HeartGuide™ gebruikt om tekstberichten (SMS) te verzenden en ontvangen op uw HeartGuide™.
Houd in de gaten dat het niet verplicht is deze machtigingen te geven. Ga naar de instellingen van uw mobiele apparaat als u deze machtigingen wilt weergeven en/of als u een paar hiervan wilt uitschakelen.
NB: OMRON connect US/CAN/EMEA volgt uw locatiegegevens niet en slaat deze ook niet op. 

Wanneer u uw meetapparaat koppelt of synchroniseert met een iOS-/Android-apparaat, kan u worden gevraagd de "locatiediensten in te schakelen".
Google heeft toegang tot locatiediensten nodig voor het uitvoeren van Bluetooth-communicatie. Google heeft de machtigingsvereisten gewijzigd met ingang van Android OS 6.0. Als gevolg hiervan is de "locatiemachtiging" nodig als u uw OMRON-meetapparaten wilt synchroniseren met uw Android-apparaat. 
U vindt meer informatie hierover via de onderstaande link:
https://developer.android.com/about/versions/marshmallow/android-6.0-changes.html#behavior-hardware-id

In iOS is locatiemachtiging vereist ter ondersteuning van de "iBeacon"-functionaliteit van OMRON-bloeddrukmeters. Met deze mogelijkheid worden uw meetwaarden naar de applicatie overgedragen zonder dat u die applicatie hoeft te openen. Als u locatiediensten weigert, is de app niet in staat gegevens van het meetapparaat te synchroniseren.

 

De app OMRON connect US/CAN/EMEA heeft de optie voor locatiediensten op uw telefoon nodig voor het uitvoeren van de laagenergetische Bluetooth-scans die vereist zijn voor het synchroniseren van uw meetapparaten. 
Google heeft de vereiste voor een locatiemachtiging toegevoegd om de bezorgdheid weg te nemen dat Bluetooth-bakens kunnen worden gebruikt om zonder toestemming uw locatie te bepalen tijdens een laagenergetische Bluetooth-scan, zoals de scan die nodig is om uw meetapparaten te synchroniseren. Als u de app OMRON connect US/CAN/EMEA toegang tot uw locatie geeft, kan uw meetapparaat synchroniseren zonder dat uw locatie wordt geregistreerd of gevolgd door de app OMRON connect US/CAN/EMEA.
Voor meer informatie over Bluetooth-technologie kunt u terecht op de website van de Bluetooth Special Interest Group op bluetooth.com.
Meer informatie over de machtigingsvereisten van Google is te vinden in het document Android 6.0 Changes van Google:
https://developer.android.com/about/versions/marshmallow/android-6.0-changes.html#behavior-hardware-id

Abonnementen en premiefuncties

U kunt een abonnement nemen door naar Profiel → Premiefuncties te gaan en een van de beschikbare opties te kiezen. De eerste 30 dagen zijn gratis, daarna betaalt u al naar gelang het gekozen abonnement.
Nee, het abonnement wordt niet automatisch opgezegd. U moet het abonnement vanuit de app of vanuit de app store opzeggen voordat u de app OMRON connect verwijderd of voordat u om verwijdering van uw OMRON connect US/CAN/EMEA-account vraagt.
Beloningspunten worden niet op de achtergrond gesynchroniseerd. Met andere woorden, uw gegevens worden wanneer u de app opent met de cloud gesynchroniseerd voor het berekenen van de beloningspunten. Zodra u de app opent, kunt u de bijgewerkte beloningspunten binnen 24 uur zien.
Ja. Ga voor het wijzigen van uw abonnement naar Profiel -> Premiefuncties -> tik op de knop "Mijn abonnement beheren" om de beschikbare abonnementsopties weer te geven.
Ja. U kunt de premiefuncties in de app blijven gebruiken tot de datum waarop het abonnement afloopt.
Nee. Er volgt geen restitutie als u uw abonnement annuleert. U kunt de premiefuncties in de app echter blijven gebruiken tot de datum waarop het abonnement afloopt.
De betalingen staan als Apple- of Google-betalingen op uw rekeningoverzicht.

U ontvangt uw code voor een cadeaukaart van noreply-healthcare-EMEA@omron.com

U kunt uw abonnement opzeggen vanuit de app of vanuit de App Store / Google Play Store.
Opzeggen vanuit de app OMRON connect US/CAN/EMEA:
    a.    Open de app OMRON connect US/CAN/EMEA
    b.    Ga naar Profiel -> Premiefuncties
    c.    Tik op de knop "Mijn abonnement beheren"
    d.    Tik op de knop "Ja" onder de sectie "Mijn abonnement opzeggen"
    e.    Tik in het pop-upvenster dat verschijnt op de knop "Bevestigen"
    f.    U wordt naar de App Store of Google Play Store geleid. Zoek de app OMRON connect US/CAN/EMEA op en zeg het abonnement op


Opzeggen vanuit de App Store:
iOS:
    a.    Open de "App Store" op uw telefoon
    b.    Tik rechtsboven op de profielknop
    c.    Tik op "Abonnementen"
    d.    Zoek de app OMRON connect US/CAN/EMEA op en zeg het abonnement op
Als u geen toegang hebt tot uw iPhone of Mac-computer, kunt u via de onderstaande link zien hoe u uw abonnement kunt opzeggen:
https://support.apple.com/en-us/HT202039

Opzeggen vanuit de Google Play Store:
Android:
    a.    Open de "Play Store" op uw telefoon
    b.    Tik rechtsboven op de profielknop
    c.    Tik op "Betalingen en abonnementen"
    d.    Tik op "Abonnementen"
    e.    Zoek de app OMRON connect US/CAN/EMEA op en zeg het abonnement op
Als u geen toegang hebt tot uw Android-telefoon, kunt u via de onderstaande link zien hoe u uw abonnement kunt opzeggen:
https://support.google.com/googleplay/answer/7018481

Zie het restitutiebeleid voor Apple en Google.

Apple: https://support.apple.com/en-us/HT204084
Android: https://support.google.com/googleplay/answer/2479637?hl=en

Nee, uw beloningspunten veranderen niet als u uw meetwaarden verwijdert.
Ja. Uw huidige abonnement blijft behouden en u kunt de premiefuncties gebruiken op uw Android-telefoon. U moet er echter voor zorgen dat u voordat het huidige abonnement eindigt het abonnement opzegt in de Apple App Store, zodat het niet automatisch wordt verlengd. Zodra het huidige abonnement is opgezegd in de App Store, kunt u een nieuw abonnement aanschaffen vanaf uw Android-telefoon, zodat u de premiefuncties kunt blijven gebruiken. Alle medicatiegegevens, beloningspunten en premierapporten blijven behouden.
Ja. Het huidige abonnement blijft behouden en u kunt de premiefuncties gebruiken op uw iOS-telefoon. U moet er echter voor zorgen dat u voordat het huidige abonnement eindigt het abonnement opzegt in de Google Play Store, zodat het niet automatisch wordt verlengd.
Als u een HeartGuide™-apparaat hebt, kunt u alle premiefuncties gebruiken. U kunt de premiediensten gebruiken zolang u deze account hebt in de app OMRON connect US/CAN/EMEA.

Meldings functie

Als u meldingen wilt ontvangen, moet u ervoor zorgen dat het volgende het geval is:
    "Meldingen" staan AAN in Profiel -> App-instellingen in de app. U doet dit als volgt:
    iOS:
    1.    Ga op uw slimme apparaat naar Instellingen
    2.    Selecteer de app OMRON connect
    3.    Zorg ervoor dat Meldingen AAN staan
    Android:
    1.    Ga op uw slimme apparaat naar Instellingen
    2.    Zorg ervoor dat meldingen voor de app OMRON connect AAN staan
    3.    Tik op "OMRON connect" Zorg ervoor dat Meldingen AAN staan

U kunt uw oude inzichtmeldingen niet lezen/inzien als u geen abonnement hebt op premiediensten. Als u echter wel een abonnement hebt, kunt u uw historische inzichtberichten lezen door vanaf de menubalk aan de onderzijde naar het inzichtenscherm te gaan.
Ga naar Profiel -> App-instellingen -> zet de optie "Meldingen" uit als u de inzichtmeldingen UIT wilt zetten.

Hebt u vragen?

Neem contact op met ons team voor ondersteuning.

Contact met ons opnemen